Ugrás a tartalomra

Fizetési módok, fizetési feltételek

A gördülékeny számlarendezés érdekében Ügyfeleink számos elszámolási mód közül választhatnak:

1. Online bankkártyás fizetés

Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. A két kényelmi szolgáltatás együttes használatával Ön könnyedén nyomon követheti befizetéseinek aktuális státuszát.

Számlái kiegyenlítését online bankkártyás fizetéssel a következő egyszerű lépéssekkel tudja megtenni:

  • Elektronikus számlaszolgáltatás igénylése online ügyfélszolgálati felületünkön. (Az elektronikus számla igénylésének előfeltétele az online ügyfélszolgálati felületen történő előzetes regisztráció elvégzése. Amennyiben Ön már rendelkezik érvényes regisztrációval, az E-számla igénylés menüponton tudja igényelni a szolgáltatást.)
  • Elektronikus számla érkezésekor az Ön által előzetesen megadott e-mail címen értesítjük Önt.
  • Az online ügyfélszolgálati felületen lehetősége van az aktuális, vagy az összes nyitott számla kiegyenlítésére.
  • A fizetni kívánt összeg kiválasztásával elindítja az online bankkártyás fizetést, melyhez online fizetésre alkalmas bankkártya típust tud használni. Ezt követően átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a bankkártyás fizetéshez szükséges kártyaadatokat megadja a felületen (kártyaszám, kártyán szereplő név, lejárat (hónap/év), CVC2 kód, amennyiben van ilyen a kártyáján). A kártyaadatok megadása után a „Fizetés” gombra kattintva elindíthatja a fizetési tranzakciót.
  • A fizetést követően az online ügyfélszolgálati felületen a tranzakció eredményéről minden esetben tájékoztatást adunk, illetve ezt a visszaigazolást e-mail útján is elküldjük Önnek.

Az online bankkártyás fizetések megbízhatóságát az SSL-protokoll garantálja, amely egy világszerte elfogadott titkosítási eljárás. Manapság egyre inkább jellemző, hogy bankkártyás fizetéskor átirányítják Önt a bank fizetőoldalára, és így Ön közvetlenül a bank által üzemeltetett – a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő – oldalon adhatja meg kártyaadatait. Így a szolgáltató, illetve a kereskedő semmilyen formában sem nyerhet betekintést az Ön kártyaadataiba.

Kérjük, minden esetben győződjön meg róla, hogy valóban a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára került-e, és amennyiben nem, ellenőrizze, hogy a tranzakciót lebonyolító más weboldal rendelkezik-e a szükséges biztonsági protokollal.

A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, annak esetleges költségét az ügyfél bankjának szabályzatai tartalmazzák.

2. Csoportos beszedési megbízás

Olyan fizetési mód, amely biztonságot nyújt Önnek és több kényelemi funkcióval is szolgál:

  • időt takarít meg;
  • nem kell folyamatosan aggódnia a fizetési határidők miatt;
  • kiszámítható, mert folyószámláját csak a számla esedékességekor terheljük meg;
  • biztonságos, mert Ön ellenőrizheti a számlája összegét és lehetősége van az esetleges beszedés letiltására;
  • kontrollálható, mert Ön limitálhatja a levonható összeg felső határát;
  • személyre szabott, mert Ön pénzforgalmának megfelelően kiválaszthatja a legkedvezőbb fizetési határidőt a hónap 1- 27. napja között;
  • praktikus, mert a bankszámla tulajdonosa megbízást adhat több közüzemi számla kifizetésére is (a villamos-energia felhasználója és számlatulajdonos lehet különböző személy, a megbízó akár gyermeke vagy más családtagja számlájának kifizetésével is megbízhatja a bankját).

Hogyan térhet át csoportos beszedési megbízásra?

Megbízást adhat közvetlenül bankjánál, akár személyesen, akár telefonon, vagy internetbankján keresztül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél az A26713111T010 számjelű szolgáltatói azonosítója, illetve az Ön 10 számjegyű Vevő (Fizető) azonosítója megadásával.

3. Egyedi átutalás

Olyan kényelmes fizetési mód, amellyel Ön időt takarít meg, a számla kiegyenlítését a fizetési határidőig az Önnek legmegfelelőbb időben intézheti.

Utaljon egyszerűbben és gyorsabban a másodlagos azonosítóval!

  • A bankszámlaszám helyett az elektromosszamla[AT]mvm.hu e-mail-címet kell megadnia az utaláshoz.
  • Írja be a fizetendő számla összegét!
  • A Közlemény mezőbe a befizetés azonosításához szükséges a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítója és már indítható is az utalás.
  • A fizetés ugyanolyan biztonságos, mint ha bankszámlaszámra utalna.

Ha nem egy számlát egyenlít ki, hanem például aktuális tartozását vagy több számláját együtt fizeti be, akkor csak a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítójának kell szerepelnie a Közlemény rovatban.

Ha több Vevő (fizető) azonosítóhoz tartozó számlákat szeretne befizetni egyszerre, akkor Vevő (fizető) azonosítónként külön kell indítania az átutalásokat.

Utalás bankszámlaszámra

  • Kedvezményezett neve: MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
  • Kedvezményezett bankszámlaszáma: a befizetendő számla bal felső sarkában lévő Szolgáltató bankszámlaszáma
  • Közlemény mező: 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítója

A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén, kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen az MVM Nexthez, és ne kerüljön sor késedelmi kamat felszámítására.

Ha esetleg külföldről indít egyedi utalást, az MVM Next befizetendő számláján szereplő bankszámlaszámot ki kell egészíteni a külföldi bankja előírásainak megfelelően IBAN- vagy Swift-formátumra. 

Ehhez bankjánál, ügyfélszolgálatunknál vagy számos weboldalon talál segítséget.

4. Postai készpénz átutalás

A postai készpénz átutalási megbízást a szolgáltató bocsátja az ügyfelek részére a számlák megküldésével azonos időben. A felhasználó az ügyfélszolgálati irodán ezekhez külön kérésre is hozzájuthat. Ügyfeleink pótlólag is kérhetnek csekket a szolgáltatóval egyeztetett összegről kiállítva. A csekk pótlása díjmentes.

Kapcsolódó dokumentumok