Fontos információk bankkártyás fizetéshez

0001.01.01

2021. január 1-jétől Magyarországon online bankkártyás fizetéskor kötelező a kétfaktoros tranzakció-jóváhagyás. Az erős ügyfélhitelesítés célja a kártyával történő visszaélések megakadályozása.

Ezentúl bankkártyaadatainak megadása mellett a fizetést banki appon keresztül vagy SMS-kód megadásával kell hitelesítenie. A hitelesítési formákról bankja oldalán tud tájékozódni.

Miből áll az erős ügyfélhitelesítés?


Első lépés: a fizetési felületen adja meg bankkártyaadatait, vagy mentett kártyás fizetéshez válassza ki korábban már mentett bankkártyáját.


Második lépés: hagyja jóvá a tranzakciót banki appon keresztül vagy SMS-kód megadásával.

 

Amennyiben a hitelesítés sikeres volt, a tranzakció-jóváhagyás folyamatának végéhez ért.

Jó tudni!

  • Megfelelően beállított azonosítás esetén is lehetséges, hogy manuálisan kell átlépnie banki alkalmazásába a tranzakció jóváhagyásához, noha ezt a fizetési felület vagy banki alkalmazása nem jelzi külön.
  • A banki rendszer újdonságából fakadóan előfordulhatnak még fennakadások, kérjük, jelezze bankja felé, ha a fizetési folyamat a megfelelő hitelesítés és beállítás ellenére is meghiúsul.


Mit tegyek, ha nem tudom bankkártyával befizetni a számlámat?

Ha többszöri próbálkozás ellenére is sikertelen befizetésről szóló visszaigazolást kap, javasoljuk, hogy számláját átutalással egyenlítse ki.

Az átutalást egyszerűsítheti a megfelelő másodlagos azonosító használatával. Bankszámlaszám helyett megadható a gazszamla@mvm.hu vagy villanyszamla@mvm.hu.

További információkat az átutalásról itt talál:

Fizetési módokkal kapcsolatos további információkért látogasson el Gyakori kérdések oldalunkra.