Ismerje meg az online ügyintézési lehetőségeket!

0001.01.01

Kapcsolj digitálisra

Segítünk, hogy könnyedén eligazodjon és bátran használhassa felületeinket!

Az MVM-nél számunkra kiemelten fontos, hogy Ügyfeleink a lehető legkényelmesebben és leggyorsabban intézhessék ügyeiket, ennek érdekében folyamatosan újabb és újabb megoldások kialakításán dolgozunk.

Összeállításunkban bemutatjuk praktikus, kényelmes megoldásainkat, amelyekkel mindenki ízlése és igényei szerint néhány perc alatt megoldhatja az ügyintézést vagy megkaphatja kérdésére a választ.

 

Miért válassza digitális megoldásainkat?


Biztonságos


Biztonságos


Kényelmes


Kényelmes


Elérhető


Bárhonnan, bármikor elérhető


Környezetbarát


Környezetbarát

A digitális ügyintézés nem nehézség, hanem lehetőség

Ha még nem ismeri, akkor azért, ha már találkozott az MVM online megoldásaival akkor azért: most egy helyen összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, hogy könnyedén eligazodhasson a különböző online ügyintézési lehetőségek között.

Ismerje meg, hogyan lehet segítségére a digitális ügyintézés! Nézze meg, milyen ügyeket intézhet el néhány kattintással, és spóroljon időt, energiát!

Tudta? A számlával kapcsolatos ügyek jelentős részét már digitálisan is elintézheti – akár az MVM online ügyfélszolgálatán, akár az Írásos ügyfélszolgálatunkon.

Érdemes még az ügyintézés előtt tájékozódni, hiszen lehet, hogy itt mindent megtalál, amire szüksége van.

 

Kezdhetjük? Mutatjuk a részleteket!

Online ügyfélszolgálat – Mire használhatja?

Biztos megoldás a leggyakoribb ügyek intézéséhez

Az MVM Next online ügyfélszolgálat és mobilapp minden egyetemes szolgáltatási szerződéssel rendelkező ügyfél, továbbá a négy MVM-hálózat által ellátott felhasználók rendelkezésére áll.

A legfontosabb ügyek, amelyeket már számítógépéről vagy okostelefonjáról is elintézhet.

  • Nyomon követheti és egy kattintással befizetheti az MVM Nexttől érkező gáz- és villanyszámláit.
  • Mérőállást diktálhat.
  • A négy MVM-hálózat esetében kiválthatja az éves leolvasó fogadását saját fényképes leolvasás beküldésével.
  • Több felhasználási hely – például lakása, nyaralója – ügyeit is kényelmesen intézheti.
  • Megbízott fizetőként akkor is kiegyenlítheti a számlákat és diktálhat mérőállást, ha nem az Ön nevén van a szerződés.
  • Pár perc alatt válthat környezetbarát e-számlára.
  • Számlamagyarázatot kaphat konkrét földgázszámlája tartalmáról.

Továbbá online kérhet:

  • folyószámla-kimutatást,
  • nullás igazolást, azaz tartozásigazolást befizetett számláiról,
  • részszámlaérték-módosítást,
  • csekkpótlást (papírszámla esetén),
  • számlázási postacíme vagy e-mail-címe módosítását,
  • részletfizetést
  • eseti egyenleg-visszautalást (földgázszámla és konnektorral jelzett villanyszámla esetén),
  • számlázási mód váltását (földgázszámla esetén).

Ha még nem regisztrált, két perc alatt létrehozhatja online fiókját itt:

MVM Next online ügyfélszolgálat

 

Ha elakadt a regisztrációs folyamat során, kérjük, hívja hétköznap 8 és 18 óra között a 06 1 9999 650-es telefonszámot, ahol közvetlenül az online regisztrációban jártas munkatársaink fogadják hívását. Kérjük, ehhez készítse elő egy korábbi számláját.

 

Navigátor – Elnavigáljuk az ügyintézéshez

Nem tudja, hogy az adott ügytípust hol és hogyan tudja elintézni? Elnavigáljuk!

Navigátor oldalunkon irányítószáma és lakcíme megadásával, akár regisztráció nélkül is elnavigáljuk Önt aktuális ügye legkényelmesebb elintézési módjához! Rögtön látszik, hogy az adott ügy elintézhető-e az online ügyfélszolgálaton vagy az MVM Next appban, esetleg az írásos vagy telefonos ügyfélszolgálaton, netán szükséges lesz felkeresnie egy ügyfélszolgálati irodánkat. Abban is segít a Navigátor, hogy hol találhatók az Önhöz legközelebbi ügyfélszolgálati irodák.

Kipróbálom

 

Írásos ügyfélszolgálat – Írjon nekünk!

Folyamatosan bővülő űrlapjaink segítségével kényelmes az ügyintézés akár regisztrációval, akár anélkül

Forduljon hozzánk, ha: 

  • adatait ellenőrizné, javítani szeretné,
  • kérdése van számlája megértéséhez,
  • tájékoztatást kér az elszámolás kapcsán
  • kérdése van MVM-folyószámlájával kapcsolatban,
  • egyéb kérése, kérdése van.

Ügyintézőink folyamatosan azon dolgoznak, hogy Ön mielőbb választ kaphasson. Kérjük, ha itt elküldte az űrlapot, várja meg válaszunkat, ugyanabban a témában ne indítson újabb megkeresést. Minden megkeresésre a lehető leghamarabb válaszolunk!

Kipróbálom

Egyéb írásos elérhetőségek:

levelezési cím: MVM Next Energiakereskedelmi Zrt., 1439 Budapest, Pf. 700

E-mail: ugyfelszolgalat@mvm.hu

 

GYIK – Gyakran Ismételt Kérdések

Kérdése van energiaügyeivel kapcsolatban?

Kérdés esetén érdemes megnézni a GYIK-oldalunkat, ahol összegyűjtöttük a gyakori kérdéseket és az azokra adott válaszainkat – jó eséllyel megtalálja az Önt érdeklő téma magyarázatát.

Az oldalon témák szerint csoportosítottuk a hasznos információkat:

Mutasd a kérdés-válaszokat

 

Ha tudja, mit keres, választhat a témák alapján is:


ÁRAM FÖLDGÁZ
Diktálás Diktálás
Éves helyszíni leolvasás Éves helyszíni leolvasás
Számlázás Számlázás
Rezsicsökkentés Rezsicsökkentés
Fizetés Fizetés
Költözés, átírás Költözés, átírás
Online regisztráció Online regisztráció
Online ügyintézés Online ügyintézés
Ügyfélkapu+ és DÁP Ügyfélkapu+ és DÁP
Nem lakossági Nem lakossági
Adathalászat Adathalászat
 

Számlamagyarázat – Színes magyarázat gázszámláihoz

Közérthető, színes magyarázat a konkrét gázszámlák megértéséhez

Az online ügyfélszolgálaton és az e-számla-értesítőből már elérhető a színes, tagolt, grafikonnal ellátott Számlamagyarázat a gázszámlák minél könnyebb értelmezéséhez. Dolgozunk rajta, hogy a villanyszámlákhoz tartozó magyarázat is mielőbb elkészüljön.

Az új számlamagyarázatban:

  • könnyen átlátható grafikon segítségével mutatjuk meg a fizetendő összeg összetételét, megnézheti az elszámolt és a kedvezményes mennyiségeket és azok összegét is.
  • Számlázási típusától függően megtekintheti az éves leolvasás és a diktálás időszakát, vagy éppen az utolsó diktálás időpontját is.  
  • Segítséget talál benne a jelleggörbe, a számlázási mód és a részszámlaérték számlázási beállításainak módosításához.
  • Végül a Hasznos tippek rovatban mindig a szolgáltatásunkhoz kapcsolódó fontos és aktuális témákról olvashat bővebben.
 

REZSIŐR – Digitális segítség a számlák megértéséhez

A REZSIŐR egy mesterséges intelligencián alapuló online asszisztens, amely érthetően segít eligazodni az áram-és földgázszámlák, valamint a rezsicsökkentéssel kapcsolatos kérdések között.

Képes megválaszolni az egyedi számlázási kérdéseket, értelmezi a díjtételeket és kiemelni a legfontosabb információkat, hogy könnyebben intézhesse az ügyeit.

Miért érdemes használni?

  • Átláthatóvá teszi az összetett számlázási és fogyasztási adatokat – egyszerű, érthető magyarázatokkal
  • Tehermentesít az utánjárás alól: nincs szükség hosszas keresgélésre, a fontos információk gyorsan elérhetők.
  • Biztonságot nyújt, mert jelzi, ha olyan helyzet adódik, amely hivatalos ügyintézést igényelhet.
  • Könnyen használható, nem igényel regisztrációt vagy bejelentkezést
  • Bármikor kéznél van, mobilról is azonnal elérhető

Fontos tudni

  • A REZSIŐR nem végez ügyintézést: nem lehet rajta keresztül adatot módosítani, átírást kezdeményezni vagy számlázási módot változtatni
  • A válaszok mesterséges intelligencián alapulnak, ezért tájékoztató jellegűek.
  • A szolgáltatást az MVM megbízásából egy külső szolgáltató, a YoloAI Technologies működteti; az adatok biztonságosan, elkülönítve történik.

Kipróbálom

 

 

Aggódás helyett: legyen biztonságban az online ügyintézés során

Tudjuk, hogy az online térben nem mindig minden az, aminek látszik. Az internetes csalók ma már kifinomult módszerekkel, országhatárokat átlépve próbálják megszerezni adatainkat. Egyre naprakészebbek, és egyre furfangosabb módszerekkel igyekeznek megtéveszteni a felhasználókat. Egy jól megfogalmazott e-mail vagy SMS könnyen félrevezetheti még a legfigyelmesebb, legrutinosabb internetezőt is.

Az adathalászat célja mindig ugyanaz: érzékeny információk – például bankkártya- vagy azonosító adatok – megszerzése, majd ezek felhasználása további digitális csalásokhoz. Felelős energiaszolgáltatóként az MVM Next elkötelezett az adatbiztonság mellett. Fontos számunkra, hogy ügyfeleink mindig naprakészek legyenek, felismerjék a megtévesztő üzeneteket, és biztonságban tudhassák személyes adataikat az online térben.

 

Ha valami nem egyértelmű, legyen szemfüles – járjon túl a csalók eszén!

Mire érdemes figyelni?

A csalók gyakran fizetési felszólítással, szolgáltatás-kikapcsolással, nagy értékű nyereménnyel vagy éppen visszatérítéssel, próbálnak nyomást gyakorolni a gyanútlan felhasználókra.

Egy pillanatnyi figyelmetlenség azonban nem csak apró bosszúságot, hanem akár komoly anyagi veszteséget is okozhat!

Ne dőljön be a trükköknek – gyanakodjon, ha gyanús üzenetet kap!  

Éppen ezért érdemes megismerni azokat a jeleket és kommunikációs csatornákat, amelyek segítenek felismerni, ha egy üzenet nem valódi.

  • Mindig ellenőrizze a feladót: ha az e-mail-cím gyanús, ékezet nélküli, vagy furcsán hosszú, értelmetlen karaktereket tartalmaz, ne kattintson a benne lévő linkekre.
  • Ne hagyja, hogy sürgessék: a csalók gyakran időnyomást gyakorolnak („azonnali fizetés”, „visszatérítés csak ma”, „ha most válaszol, nyerhet” stb.).
  • Figyeljen a helyesírásra és a megfogalmazásra: a hamis levelek gyakran tartalmaznak helyesírási hibákat, magyartalan kifejezéseket, ismétlődéseket vagy a félbehagyott mondatokat.
  • Soha ne adja meg a bankkártyaadatait e-mailben vagy SMS-ben kapott linken keresztül!
  • Tartsa a kurzort a link fölé: nézze meg, hová vezet valójában. Ha az oldal nem az MVM hivatalos weboldala, ne kattintson, és azonnal zárja be!
  • Használjon naprakész vírusirtót és frissített böngészőt.
 

Mi a teendő, ha online csalást tapasztal?

  1.  Az MVM Next weboldalán részletes útmutatók és videók segítenek abban, hogyan maradhat biztonságban az online térben. Látogasson el az mvmnext.hu/Adathalaszat oldalra, és ismerje fel a csalókat, mielőtt ők ismernék meg az adatait! 
  2. Ha gyanús e-mailt kap, vagy ismeretlenek az MVM nevében próbálkoznak csalással, kérjük, jelezze felénk az adathalasz@mvm.hu címen. Szakértőink kivizsgálják az esetet, és megteszik a szükséges lépéseket.
  3. Telefonos megkeresés esetén csupán az ügyfélazonosításhoz szükséges adatait kérjük. Amennyiben ezeken túli információkat kér Öntől az MVM nevében valaki, az feltehetően egy adathalász kísérlet.
    Ha tartozása áll fenn, vagy adategyeztetésre van szükség, kereshetjük Önt telefonon akkor is, ha Ön előtte nem keresett meg minket, azonban fizetési adatokat ilyenkor sem fogunk kérni.
    Kereshetjük továbbá szolgáltatásaink ajánlásával, de ebben az esetben sem kérünk fizetési adatokat.
    Ha az MVM nevében gyanús telefonhívást vagy sms-üzenetet kap, írja be a hívó telefonszámát és a hívás dátumát ezen a weboldalunkon, és megmutatjuk Önnek, hogy valóban mi kerestük-e.
    Az áram- és földgázhálózati ügyintézéssel kapcsolatos telefonszámokat (pl. mérőóracsere, éves leolvasás) nem tartalmazza az ellenőrző rendszer.
 

 

Legyen tudatos az online térben – ha valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, valószínűleg nem is az.

 

Tájékozódjon videóink segítségével!

Nézze meg videós tartalmainkat, és használja már a következő ügyintézéshez online megoldásainkat!

 



Online ügyfélszolgálat – Lakossági ügyfél regisztráció



Online ügyfélszolgálat – Nem lakossági ügyfél regisztráció

 



Online ügyfélszolgálat – E-számlára váltás



Navigátor – Elnavigáljuk az ügyintézésben

MVM Next online ügyfélszolgálat – applikáció letöltése

Ingyenesen letölthető mobilalkalmazáunk segítségével útközben vagy otthona kényelméből is intézheti ügyeit. Ha még nem regisztrált, néhány perc alatt létrehozhatja online fiókját. Kérjük, válassza a készülékének megfelelő alkalmazás áruházat, és töltse le most!