Részletes információk

0001.01.01

Részletes tudnivalók a szolgáltatóváltásról

       

  •  

    Tudnivalók az MVM-ről

    •   Mit kell tudni az MVM-ről?

      A nagy múltú, stabil, folyamatosan fejlődő és innovatív MVM Csoport jelenleg már 110-nél is több vállalatból áll, amelyek az energiaszektor értékláncának minden elemét felölelik. Több mint 17 000 szakértő munkatárs dolgozik az energiatermelés, a tárolás, a kereskedelem, az elosztás, a szolgáltatás, a tervezés, az építés, a szállítás, az adatátvitel, és a startup-inkubáció területén is. 

      Az állami tulajdonban lévő társaság rendelkezik a szükséges villamosenergia-forrásokkal, széleskörű egyetemes szolgáltatói tapasztalata alapján megfelelő színvonalon biztosítja az energiaellátást ügyfelei számára. Az MVM Nextről további információkat a vállalat weboldalán olvashat.

      https://www.mvmnext.hu

    •   Mit tegyek, ha becsengetnek hozzám, s azt mondják, hogy az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól vagy az MVM-től jöttek pénzt beszedni, papírokat aláíratni stb.?

      Az MVM Next és az ELMŰ-ÉMÁSZ minden szükséges teendőről előzetesen értesítést küld, beleértve azt az esetet is, amikor Önt személyesen keresi fel munkatársunk, megbízottunk. Értesítés nélkül jelentkezőket ne engedjen be. Készpénzbeszedés az Ön fogyasztási helyén nem történik.

    •   Vannak a lakóhelyemhez közel MVM ügyfélszolgálatok?

      Az áramügyekkel foglalkozó állandó irodák változatlan helyszínen várják az ügyfeleket, azonban szeptember 1-jétől azokat már az MVM Next üzemelteti. Az állandó irodák nyitvatartási ideje megváltozott:

      hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8–14 óráig, szerda: 8–20 óráig.

      Előzetes időpontfoglalás továbbra is szükséges.

      Ha utólag a 2021. augusztus 31-ig terjedő időszakra az ELMŰ-ÉMÁSZ-ra vonatkozó kérdéssel, panasszal, igénnyel élne, azt a megszokott elérhetőségeken teheti meg. Szeptember 1-jét követően az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal kötött korábbi szerződéses ügyeivel kapcsolatban a megszokott ügyfélszolgálati irodákban az MVM Next biztosítja a személyes ügyintézést.

  •  

    A szolgáltatóváltásról

    •   Mit kell tudni az MVM-ről?

      A nagy múltú, stabil, folyamatosan fejlődő és innovatív MVM Csoport jelenleg már 110-nél is több vállalatból áll, amelyek az energiaszektor értékláncának minden elemét felölelik. Több mint 17 000 szakértő munkatárs dolgozik az energiatermelés, a tárolás, a kereskedelem, az elosztás, a szolgáltatás, a tervezés, az építés, a szállítás, az adatátvitel, és a startup-inkubáció területén is. Az MVM Csoport hazánkban közel 6 millió, míg nemzetközi szinten további 1,6 millió ügyfél részére szavatolja a zavartalan földgáz- és villamosenergia-ellátást, továbbá az MVM Next több mint 55 ezer üzleti ügyfél szabadpiaci villamosenergia- és földgáz-kiskereskedője is. Az MVM Next az ügyfelek átvételét követően az ország energiafelhasználásának felét biztosítja.

      A nemzeti tulajdonban lévő társaság rendelkezik a szükséges villamosenergia-forrásokkal, széleskörű egyetemes szolgáltatói tapasztalata alapján megfelelő színvonalon biztosítja az energiaellátást ügyfelei számára. Az MVM Nextről további információkat a vállalat weboldalán olvashat.

      https://www.mvmnext.hu

    •   Mikortól lett a szolgáltatóm az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.?

      2021. szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. biztosítja Önnek a villamosenergia-szolgáltatást. 

    •   A szolgáltatóváltás miatt változott az áram ára?

      A villamos energia ára nem változott. Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. az egyetemes szolgáltatás keretében értékesített villamos energia elszámolását elosztási területenként a jogszabályokban, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal határozatában és üzletszabályzatában meghatározott feltételekkel végzi.

    •   Van teendőm a szolgáltatóváltással kapcsolatban?

      A szolgáltatóváltással kapcsolatban Önnek nincsen teendője. A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény 99/D. § előírásainak értelmében az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal korábban megkötött egyetemes szolgáltatói szerződés – a felek elszámolási kötelezettsége mellett – automatikusan megszűnit. Ezzel egyidejűleg Ön és az MVM Next között az átadás időpontjában a törvény erejénél fogva új egyetemes szolgáltatási szerződés jött létre, amellyel kapcsolatban Önnek semmilyen teendője nincs. Új szerződés kiküldése, aláírása nem szükséges, az Ön szerződéses adatai a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően átkerültek az MVM Nexthez.

    •   Ha az MVM Next nevében keres valaki engem, hogyan bizonyosodhatok meg róla, hogy tényleg az Ő nevükben jár-e el?

      Személyes megkeresés esetén minden esetben előzetesen írásban tájékoztatjuk Önt az időpontról. Ha sor kerül személyes felkeresésre, munkatársunk igazolni fogja, hogy megbízással és jogosultsággal rendelkezik munkájához.

  •  

    Ügyfélszolgálat

    •   Vannak a lakóhelyemhez közel MVM ügyfélszolgálati irodák?

      Az áramügyekkel foglalkozó állandó irodák változatlan helyszínen várják az ügyfeleket, azonban szeptember 1-jétől azokat már az MVM Next üzemelteti. Az állandó irodák nyitvatartási ideje megváltozott:

      hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8–14 óráig, szerda: 8–20 óráig.

      Előzetes időpontfoglalás továbbra is szükséges.

      Ha utólag a 2021. augusztus 31-ig terjedő időszakra az ELMŰ-ÉMÁSZ-ra vonatkozó kérdéssel, panasszal, igénnyel élne, a megszokott elérhetőségeken teheti meg. Szeptember 1-jét követően az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal kötött korábbi szerződéses ügyeivel kapcsolatban a megszokott ügyfélszolgálati irodákban az MVM Next biztosítja a személyes ügyintézést.

    •   Hálózati ügyek intézéséhez hová fordulhatok?

       

      Az ELMŰ áramhálózat elérhetőségei:

      A villamosenergia-hálózat fenntartója és üzemeltetője Budapesten és Pest megye legnagyobb részén továbbra is az ELMŰ Hálózati Kft., az E.ON csoport tagja. A cég minden műszaki beavatkozást igénylő feladatot elvégez (mérőórák felszerelése, cseréje, ellenőrzése és szükség szerinti helyszíni leolvasása is).

      • Műszaki információs vonal: +36 1/225-4321, +36 20/459 9722, +36 30/459-9722, +36 70/459-9722
      • Hibabejelentés: +36 80 38 39 40
      • E-mail-cím: info@aram.eon.hu
      • Mérőállás bejelentése: +36 80/202-938, +36 20/30/70 938-3838
      • Ügyfélszolgálati irodák: 1132 Budapest, Váci út 72–74.; 2030 Érd, Budai út 7/b. (E.ON ügyfélszolgálati irodák)
      • Web: eon.hu/pestmegyeihalozat
      • Online ügyfélszolgálat: eon.hu/pestmegyeihalozat
      • Mobilapp: új applikáció, amelyet szeptember 1-jétől E.ON Hálózat néven megtalál a Google Play Áruházban vagy az App Store-ban.

       

       Az MVM Émász áramhálózat elérhetőségei

      Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, illetve Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megye egyes részein az áramhálózat fenntartója szeptember 1-jétől az MVM Émász Áramhálózati Kft. lesz. A cég feladata egyebek mellett a mérőórák felszerelése, cseréje, ellenőrzése és szükség szerint helyszíni leolvasása is.

      A bejelentkezéshez az eddig használt felhasználónevét és jelszavát kell megadnia.

      • Mobilapp: MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ)

      A bejelentkezéshez az eddig használt felhasználónevét és jelszavát kell megadnia.

  •  

    Mobilapp és online ügyfélszolgálat

    •   Mi változik és mi nem az online ügyfélszolgálattal kapcsolatban szeptember 1-jétől?

      Megváltozott az online ügyfélszolgálat elérhetősége: ker.elmuemasz.hu à ker.mvmnext.hu  Az új oldalra történő bejelentkezéshez az eddig használt felhasználónevét és jelszavát kell megadnia.

      A szolgáltatóváltás miatti, átmeneti változás:

      • 2021.szeptember 1-7. között az online ügyfélszolgálaton nincs diktálási lehetőség.

      Ha eddig elektronikus úton kapta számláit, a továbbiakban is elektronikus formában tudja megtekinteni azokat az MVM Next online ügyfélszolgálatán (ker.mvmnext.hu), ezzel kapcsolatban további teendő nincs.

      Az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított eddigi számlák és a közeljövőben érkező végszámla a korábbi online ügyfélszolgálaton (ker.elmuemasz.hu) érhető el és fizethető be.

      A 2021. augusztus 31-ig terjedő időszakra, az ELMŰ-ÉMÁSZ-ra vonatkozóan a ker.elmuemasz.hu oldal lesz segítségére.

      Fontos tudni! Az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól érkező ügyfeleink áramügyeiket ezen az online felületen tudják intézni, számukra az mvmnext.hu/ugyfelszolgalat (azaz az onlineugyintezes.mvmnext.hu) csak a földgázzal kapcsolatos témákban használható csak.

    •   Mi változik és mi nem a mobilapplikációval kapcsolatban szeptember 1-jétől?

      A mobilapplikáció neve szeptember 1-jétől MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ).

      A bejelentkezéshez az eddig használt felhasználónevét és jelszavát kell megadnia.

      A szolgáltatóváltás miatti, átmeneti változás:

      • 2021. szeptember 1-7. között a mobilapplikációban nincs diktálási lehetőség.

      Azok az ügyfelek, akik korábban már letöltötték az EnergiApp néven ismert applikációt, szeptemberben az első indításkor az applikáció felületén tájékoztatást kapnak az új verzió frissítéséről, amelyet új alkalmazásként kell letölteniük a Google Play áruházból vagy az App Store-ból. 

      Az új alkalmazás az MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ) lesz. 

      Javasoljuk, hogy az MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ) nevű applikációba történő első sikeres bejelentkezést követően a korábbi EnergiApp applikációt távolítsa el készülékéről, hiszen azon ügyintézésre már nem lesz lehetőség. 

      Az új applikáció a korábban megszokott funkcionalitással használható, pl. mérőállás rögzítésére, számlafizetésre. 

      Azon ügyfelek, akik korábban hálózatos regisztrációval használták az EnergiAppot, és felhasználási helyük az MVM Émász Áramhálózati Kft. szolgáltatási területén van, az MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ) elnevezésű applikációban az eddig használt felhasználónevükkel és jelszavukkal intézhetik minden ügyüket, így a hálózatosakat is.

      Azon ügyfeleknek, akik korábban hálózatos regisztrációval használták az EnergiAppot, és felhasználási helyük az ELMŰ Hálózati Kft. területén van, új regisztrációt kell létrehozniuk az MVM Next EnergiAppban az áramszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyeik intézéséhez, pl. e-számlák kézhezvétele és befizetése, időpontfoglalás, fényképes mérőállás-bejelentés és előre fizetős mérő feltöltése.

      Fontos tudni! Az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól érkező ügyfeleink áramügyeiket az MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ) elnevezésű applikációban tudják intézni, számukra a szolgáltató másik applikációja, az MVM Next app csak a földgázzal kapcsolatos témákban használható.

  •  

    Számlázás

    •   Hogyan történik az elszámolás a szolgáltatóváltás miatt?

      A változás velejárója a korábbi számlázási és nyilvántartási rendszer pénzügyi és számviteli lezárása, ami a két szolgáltató, az átadó és az átvevő engedélyes közötti váltás folyamatának elengedhetetlen, technikai lépése. Emiatt az ELMŰ-ÉMÁSZ minden ügyfél részére 2021. augusztus 31-i záró mérőállása alapján végszámlát készít, amely várhatóan szeptemberben fog megérkezni. Az ELMŰ-ÉMÁSZ augusztus 31-i záró mérőállása lesz az MVM Nextnél a szeptember 1-jei nyitó mérőállás. (További tájékoztatás a tájékoztató levélben)

    •   Mikor kapom az első számlámat az MVM Next-től?

      Az MVM Next az Ön szeptemberi (rész)fogyasztása után állítja ki az első számlát, amelyet legkorábban szeptember közepén kap kézhez.

    •   Továbbra is kiegyenlített részszámlázás alapján szeretnék fizetni, van erre lehetőség?

      Ha Ön az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál részszámlaalapú elszámolást kért, az MVM Next is részszámlákat fog küldeni a jövőben.

    •   Eddig minden hónapban diktáltam, ezután is ez alapján kérem a számlámat

      Ha Ön az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál havi diktálás alapján kapta a számláit, a jövőben az MVM Next is így fog számlázni. Mérőállását a megszokott időszakokban, azonban megváltozott elérhetőségeken diktálhatja be. További információ: https://www.mvmnext.hu/ee/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok 

      A szolgáltatóváltás technikai folyamata miatt az online ügyfélszolgálaton és a mobilapplikáción szeptember 8-ától lehetséges a diktálás.

  •  

    Adathalászat elleni védekezés

    •   Hogyan ismerem fel a hamisított e-számla-értesítőket?

      Az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól 2021. szeptember 1-jén érkezett ügyfeleknek az MVM Next is a korábban megszokott küllemű, szöveges értesítő e-mailt küld az e-számlájuk elkészültéről.

      Az értesítőben változatlanul a számla főbb adatai szerepelnek, és továbbra sincs pdf-csatolmány. A számla a korábbiakhoz hasonlóan az értesítőből az online ügyfélszolgálatra kattintva érhető el, és a befizetése is ott történik. A számla részletes megtekintéséhez bejelentkezésre van szükség, a megszokott felhasználónév és jelszó megadásával, de csak fizetéshez továbbra sem szükséges bejelentkezni. Az online ügyfélszolgálat új címe: https://ker.mvmnext.hu, így kezdődik az e-számla-értesítőben megadott link is.

       

      Az MVM Next e-számlája leghamarabb szeptember közepétől várható. Az MVM-es értesítő levél feladója MVM Next online ügyfélszolgálat, de fontosabb ennél a megjelenített cím mögötti, valós e-mail-cím (amely egyes levelezőrendszerekben a kurzor odaillesztésére jelenik meg), a volt ELMŰ-ÉMÁSZ ügyfeleknek az <onlineugyfelszolgalat@mvmee.hu>, mert ennek nehezebb a meghamisítása. Más feladó és e-mail-cím egyértelműen adathalász-kísérletre utal!

       

      Az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított e-számlák természetesen még a korábbi feladótól érkeznek.

  •  

    Számla kiegyenlítése

    •   Továbbra is csoportos beszedési megbízással (CSOB) szeretném kiegyenlíteni a számláimat

      Ha Ön a villamosenergia-számlájához kapcsolódó csoportos beszedési megbízással rendelkezik, akkor a bankjának korábban adott megbízása az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított végszámla beszedését követően az MVM Next által kiállított számlákra is érvényben marad. A változás kapcsán nincs teendője.

    •   Van teendőm, ha egyedi átutalással fizetem a számláimat?

      Ha Ön banki átutalással fizeti számláját, kérjük, hogy minden esetben az aktuális számlán feltüntetett bankszámlaszámra teljesítse a befizetést. Az MVM Next más bankszámlaszámokat használ, amelyek a villanyszámlákon megtalálhatók lesznek.

    •   A számla befizetéséhez megmaradt a bankszámlaszám?

      Nem, a bankszámlaszámok megváltoztak! Az MVM Next más bankszámlaszámokat használ, amelyek a villanyszámlákon megtalálhatók. Minden esetben az aktuális számlán feltüntetett bankszámlaszámra teljesítse a befizetést!

    •   A számláimat online, bankkártyás fizetéssel szeretném kiegyenlíteni

      Online ügyfélszolgálatunkon (ker.mvmnext.hu) és az MVM Next EnergiApp (volt ELMŰ) elnevezésű applikációban kényelmesen és gyorsan rendezheti számláit a CIB Bank biztonságos bankkártyás fizetés megoldásával.  

    •   Továbbra is működik a Simple Pay ismétlődő fizetés?

      Az ELMŰ-ÉMÁSZ azon ügyfeleinek, akik a Simple Pay ismétlődő fizetést használták, 2021. szeptember 1-jétől megszűnt a beállításuk, mivel az MVM Nextnek a CIB Bankkal van megállapodása. Az online bankkártyás fizetés a CIB Bank biztonságos felületén elérhető.

    •   Szükséges elektronikus számlát igényelni az új szolgáltatómnál is?

      Ha eddig elektronikus úton kapta számláit, továbbra is elektronikus formában tudja megtekinteni azokat az MVM Next online ügyfélszolgálatán (ker.mvmnext.hu), ezzel kapcsolatban további teendő nincs.

  •  

    Tartozás, visszakapcsolás

    •   Kinek kell fizetnem a tartozásomat?

      Az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított számlákat – beleértve a végszámlát is – az ELMŰ-ÉMÁSZ felé határidőre ki kell egyenlíteni. Az ELMŰ-ÉMÁSZ e-számláit a ker.elmuemasz.hu online ügyfélszolgálaton lehet befizetni.

      A szeptember 1-jét követő időszakban az MVM Next által kiállított számlákat az MVM Next felé kell kiegyenlíteni.

      Amennyiben Ön részletfizetési megállapodást kötött szeptember 1-jét megelőzően az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal, akkor a megállapodás a szolgáltatóváltással nem szűnt meg. Kérjük, hogy a részletfizetési megállapodásban foglalt fizetési határidőnek megfelelően továbbra is rendezze az esedékes részletösszeget az ELMŰ-ÉMÁSZ felé.

    •   Hogyan kell a tartozás miatti kikapcsolást követő visszakapcsolást intézni?

      Ha az Ön felhasználási helye az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól tartozás miatt kikapcsolt felhasználási helyként került át az MVM Nexthez, Ön csak akkor kérheti a visszakapcsolást, ha az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál rendezte tartozását, és ezt a kapott dokumentummal igazolja az MVM Next felé. A visszakapcsolás feltétele a hátralék kiegyenlítése az ELMŰ-ÉMÁSZ felé és a visszakapcsolási díj megfizetése a számlája 3. oldalán feltüntetett hálózati elosztó részére.

      Ha a kikapcsolásra az ELMŰ-ÉMÁSZ felé fennálló tartozása miatt került sor, úgy elmaradását a felszólítólevélen feltüntetett bankszámlaszámra hivatkozva egyedi utalással, vagy a levélhez mellékelt csekken, vagy a személyes ügyfélszolgálatok bármelyikén bankkártyával egyenlítheti ki. A visszakapcsolási díjat a számlája 3. oldalán feltüntetett (számlarészletező blokk tetején) hálózati elosztó személyes ügyfélszolgálati irodáiban bankkártyával rendezheti.

  •  

    Információk előrefizetős mérővel rendelkező ügyfeleknek

    •   Mi a teendőm, ha előrefizetős mérővel (EFM) rendelkezem?

      Előre fizetős mérőjét 2021. szeptember 1-jétől ügyfélszolgálati irodáinkon, telefonon, vagy a LAPKER-feltöltőpontokon vásárolt kóddal továbbra is feltöltheti. Ehhez az ELMŰ-ÉMÁSZ által biztosított feltöltőkártyák továbbra is használhatók. A jelenleg használt kártya cseréje nem szükséges, a mérő feltöltésére ezzel a kártyával továbbra is lesz lehetősége. Ha az üzletben az új, MVM Next által kiállított kártya már elérhető, megbízott partnerünk a feltöltőkód vásárlásakor kezdeményezi a díjmentes kártyacserét.

  •  

    Információk védendő fogyasztóknak

    •   Mi a teendőm, ha védendő fogyasztó vagyok?

      Ha Ön az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál védendő fogyasztó volt, nincs teendője, az MVM Next erről értesítést kapott, és Ön továbbra is védendő fogyasztó marad. 2021. szeptember 1. után a védendő státusz meghosszabbítására vagy új státuszra vonatkozó igénylőlapját a felhasználási hely szerint illetékes, a számlája 3. oldalán feltüntetett hálózati elosztóhoz kell eljuttatnia.

  •  

    Háztartási méretű kiserőművek (HMKE), napelemes rendszerek

    •   Hogyan történik a háztartási méretű kiserőművek (HMKE), napelemes rendszerek szolgáltatóváltás miatti rendkívüli elszámolása?

      2021. szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. megkezdte a korábban ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. által ellátott ügyfelek részére a villamos energia egyetemes szolgáltatás biztosítását. A szolgáltatóváltás folyamata a vonatkozó jogszabályi előírások mentén történik, beleértve a felek közötti elszámolás rendjét. Ennek értelmében minden érintett ügyfél, beleértve a háztartási méretű kiserőművel rendelkező ügyfeleket is, az ELMŰ-ÉMÁSZ-től végszámlát kapnak majd, amely az éves szaldóelszámolás megszokott rendje kapcsán is változást jelent. Annak érdekében, hogy a többlettermeléssel rendelkező HMKE tulajdonos ügyfeleket ne érje hátrány a rendkívüli elszámolás miatt, az elmúlt időszakban az átadó és az átvevő fél kidolgozta a megoldást a jelenleg szigorúan szabályozott folyamatoktól való eltérésre. Azoknál a háztartási méretű kiserőművel rendelkező ügyfeleknél, akiknél az elszámolás kedvezőtlen pénzügyi következményekkel járna, az MVM Next az éves elszámolás idején a rendszerhasználati díjak kiszámításánál az ELMŰ-ÉMÁSZ elszámolásának eredményét is figyelembe veszi, így az ügyfelek számára a szolgáltatóváltás nem jár majd hátrányos következményekkel. A megoldásról a HMKE tulajdonosokat az MVM Next tájékoztatni fogja.

       

      A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal megvizsgálta a háztartási naperőművek termelésének elszámolására kidolgozott szolgáltatói javaslatot, és megállapította, hogy a megoldás korrekt feltételeket teremt a naperőműtulajdonosok számára, alkalmazásával a naperőműves háztartásokat nem éri anyagi kár és a javaslat a hatályos jogszabályoknak is megfelel. A MEKH, mint szabályozó hatóság továbbra is nyomon követi a szolgáltatóváltás folyamatát, és ellenőrizni fogja a javaslatban foglaltak gyakorlati megvalósulását is. A MEKH felhívja a figyelmet arra, hogy a háztartási naperőművek esetében alkalmazandó szaldó elszámolás - 2023. december 31-ig - továbbra is érvényben marad, és minden további szolgáltatóváltás esetén ezt kell alkalmazni.