Figyelem! Az Ügyfélkapu 2025. január 16-tól megszűnt, ezért a további ügyintézéshez Ügyfélkapu+ regisztráció és kétlépcsős azonosítás vagy Digitális Állampolgár mobilalkalmazás szükséges.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény alapján az általa egyetemes szolgáltatásban ellátott felhasználók tekintetében digitális szolgáltatás biztosítására kötelezett szervezet.
Ez azt jelenti, hogy az egyetemes villamosenergia-szolgáltatás, illetve földgázszolgáltatás szerződéses ügyei intézhetők e-ügyintézéssel.
Ügyintézéskor az alábbiakra ügyeljen
Felhívjuk figyelmét, hogy olyan szervezetek esetén, amelyek nem szerepelnek közhiteles elektronikus nyilvántartásban, nem lehetséges az e-ügyintézés. Ilyen szervezetek például az alapítványok, egyesületek, társasházak, kamarák, egyházak, köztestületek, civil szervezetek stb.
Ügyintézését indíthatja a magyarorszag.hu portál megfelelő oldaláról vagy közvetlenül is az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalról a belépést követően.
A választ a rendelkezési nyilvántartás alapján küldjük.
Az ügyeket ügytípustól függően részben azonnal elintézzük, részben pedig ügyintézőink dolgozzák fel folyamatosan a megkereséseket.
A magyarorszag.hu személyre szabható ügyintézési felületén, itt érheti el az elektronikusan intézhető ügyeink felsorolását, leírását.
Az elektronikus ügyintézés igénybevételéért nem számítunk fel külön díjat.
Elektronikus azonosítás
Elektronikus ügyintézés megkezdésekor az azonosítás a KAÜ – Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik Ügyfélkapu+ vagy DÁP azonosítást követően.
Elektronikus azonosítás nélkül csak akkor van lehetőség elektronikus ügyintézésre, ha az adott ügyintézés vagy nyilatkozat megtétele akkor sem igényelné személyazonosító adat megadását, ha nem elektronikusan intézné azt az ügyet.
Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni!
Az ügyfélszolgálat elérhetőségei
Üzemszünet, üzemzavar esetére kialakított eljárásrend
Ha üzemszünet vagy üzemzavar lép fel, arról ügyfeleinket e-ügyintézési felületünkön (MVM Next online ügyfélszolgálat) tájékoztatjuk. Az üzemszünet ideje alatt ügyfélszolgálatunk egyéb elérhetőségein (pl. e-mail) lehet ügyintézést kezdeményezni. Üzemszünet alatt a hivatalos elérhetőség (tárhely) helyett az értesítési címként megjelölt e-mail-címre vagy levelezési címre küldjük el a választ, a kért tájékoztatást.
Tájékoztatás automatikus döntéshozatali eljárásról
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. automatikus döntéshozatali eljárást alkalmaz.
Az elektronikus aláírás és bélyegző használatáról
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény alapján az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. az okiratokat hitelesítés céljából elektronikus aláírással és/vagy elektronikus bélyegzővel látja el.
Elektronikus aláírási és bélyegzési szabályzatunkat, valamint az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél elektronikus aláírással feljogosított személyek adatait itt tekintheti meg.
Másolatkészítés és adatkezelés
Másolatkészítési szabályzatunkat itt tekintheti meg.
Adatkezelési tájékoztatónkat itt érheti el: mvmnext.hu/Adatvedelem