E-ügyintézés információk

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. „Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól” szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szolgáltató.

Ez azt jelenti, hogy az egyetemes villamosenergia-szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéses ügyek intézhetők e-ügyintézéssel.

Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni!

Elektronikus azonosítás

Elektronikus ügyintézés megkezdésekor az azonosítás a KAÜ – Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik.

Elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre csak akkor van lehetőség, ha az adott ügyintézés vagy nyilatkozat megtétele nem igényelné személyazonosító adat megadását nem elektronikus ügyintézés esetén sem.

Figyelem! Az Ügyfélkapu 2025. január 16-tól megszűnt, ezért a további ügyintézéshez Ügyfélkapu+ regisztráció és kétlépcsős azonosítás vagy Digitális Állampolgár mobilalkalmazás szükséges. 

Kérjük, az alábbiakra ügyeljen ügyintézéskor:

- olvassa el honlapunk online ügyfélszolgálatán, hogy az adott ügy intézéséhez milyen dokumentumok szükségesek, és csatolja azokat,

- töltse ki a rendelkezési nyilvántartásokat, mielőtt elindítja az ügyet,

- győződjön meg róla, hogy Ön a szerződő fél, tehát a saját nevében intézkedik, vagy a rendelkezési nyilvántartásban meghatalmazott, illetve képviseleti joggal rendelkező személy, mert csak ezekben az esetekben intézhet ügyet.

Olyan szervezetek esetén, amelyek nem szerepelnek közhiteles elektronikus nyilvántartásban, nem lehetséges az e-ügyintézés. Ilyen szervezetek például az alapítványok, egyesületek, társasházak, kamarák, egyházak, köztestületek, civil szervezetek, stb.

A választ a rendelkezési nyilvántartás alapján küldjük, ugyanakkor címzéskor mindig az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-vel fennálló szerződésben szereplő e-mail-címet és postai címet használjuk.

Az ügyeket ügytípustól függően részben azonnal feldolgozzuk, részben pedig ügyintézőink dolgozzák fel a kérést.

Tájékoztató Ügyfeleink részére

Tájékoztató együttműködő szervek részére

Ügyintézés megkezdéséhez az alábbiak közül válasszon:

E-ügyintézés az MVM Next legkorábbi áramfelhasználóinak, akiknek az MVM-től kapott dokumentumain konnektor ábra szerepel, azaz felhasználóazonosítójuk 1-essel kezdődik: MO.hu oldal Közüzemi szolgáltatók menüpontjában az MVM Next 2-es pontjai: https://magyarorszag.hu/szuf_szolg_lista?kategoria=KS.NK  

E-ügyintézés azon ügyfélköröknek, amelyeket korábban az Elmű-Émásztól vagy 2024-ben az E.ON-tól vett át az MVM Next, akiknek az MVM-től kapott dokumentumain villanykapcsoló ábra található, azaz felhasználóazonosítója 2-sel kezdődik: MO.hu oldal Közüzemi szolgáltatók menüpontjában az MVM Next 3-as pontjai: https://magyarorszag.hu/szuf_szolg_lista?kategoria=KS.NK 

Az alábbi szerinti esetekben tartoznak ebbe az ügyfélkörbe:

Az e-ügyintézés módja eltérő az áramfelhasználók egyes köreinek: azon ügyfelek,

a.)    akiket korábban az Elmű-Émásztól vagy 2024-ben az E.ON-tól vett át az MVM Next, továbbá akik
b.)    bármely okból (kereskedőváltás, felhasználóváltozás, új bekapcsolás) új egyetemes szolgáltatási szerződést kötnek az MVM Nexttel olyan felhasználási helyre, amely az ELMŰ Hálózati Kft. vagy az MVM Émász Áramhálózati Kft. mint áramhálózati elosztó működési területén található,
c.)    összességében akiknek az MVM-től kapott dokumentumain villanykapcsoló ábra található, azaz felhasználóazonosítója 2-sel kezdődik: MO.hu oldal Közüzemi szolgáltatók menüpontjában az MVM Next 3-as pontjai: https://magyarorszag.hu/szuf_szolg_lista?kategoria=KS.NK