Ugrás a tartalomra

Felhasználói elégedettségi felmérés

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: MEKH) előírásai alapján 2021. évtől kezdődően minden páratlan évben országos Felhasználói Elégedettségi Felmérés (FEF) zajlik a villamosenergia-ágazatban. A felmérés célja a lakossági felhasználók villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatos elégedettségének vizsgálata. A felmérés több csatornán és többféle formában a MEKH által kiadott szabályzat, ütemterv és kérdőív alapján történik. 

A vizsgálatnak három típusa van:

1.) Alapfelmérés

A felhasználók személyes kérdőíves megkérdezését a Szolgáltató által megbízott külső kutató cég (Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet) végezte, 2021. évre vonatkozóan a megbízás teljesítésre került. A kérdezőbiztosok otthonukban keresték fel a Szolgáltató ügyfeleit, a megkérdezéshez minden esetben szükséges volt az ügyfél hozzájárulása. A felmérés azokat a tevékenységeket vizsgálta, amelyek minden felhasználót érintenek:
- villamosenergia-ellátás folyamatossága;
- leolvasás, mérés;
- ügyfélszolgálat;
- tájékoztatás;
- villamosenergia-ellátás minősége;
- ár-érték arány,
- környezet védelme;
- számlázás;
- szolgáltatóváltás.
A felmérés lebonyolításának ellenőrzése érdekében a MEKH által megbízott cég véletlenszerűen telefonon keresheti a kutatásban résztvevő ügyfeleinket. 

2.) Kiegészítő felmérés

A kiegészítő felmérést az Energiahivatal által megbízott cég végzi telefonon vagy elektronikus formában. Önnek lehetősége van ügyintézése során hozzájárulást adni a kutatásban való részvételhez. Ehhez ügyintéző kollégánknak rögzítenie kell telefonszámát és e-mail-címét.
A kutatás során a konkrét ügyintézéssel kapcsolatos elégedettségét mérik. A felmérés 2021. egész évében zajlik.

3.) Azonnali felmérés

A felmérés ezen típusát a Szolgáltató végzi közvetlenül az ügyintézés után azonnal, az ügyintézés befejező lépéseként. A MEKH által megadott kérdések közül egy kérdés megválaszolását kérjük Öntől. A vizsgálat témája a különféle ügyfélszolgálati csatornákkal való elégedettség. A kérdések az alábbi területek valamelyikére vonatkoznak:
- ügyfélszolgálati iroda megközelíthetősége, nyitvatartási rendje, komfortja;
- várakozási idő hossza;
- ügyintézéssel való elégedettség
- ügyintézés gyorsasága, szakszerűsége, eredményessége;
- telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségeinek gyorsasága;
- on-line felület gyorsasága, kezelhetősége, információtartalma;
- ügyfélszolgálati tevékenységgel való elégedettség;
- ügyintézés gyorsasága, szakszerűséget, eredményessége.

Ez a felmérés 2021. egész évében zajlik.

Ezúton kérjük segítő közreműködésük a felmérés teljesítésében. Együttműködésüket köszönjük. 

Alábbiakban található a felmérések kapcsán használt adatkezelési nyilatkozat és az ahhoz tartozó adatkezelési tájékoztató.

Kapcsolódó dokumentumok