A weboldalon cookie fájlokat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A weboldal böngészésével hozzájárul a cookie-k használatához.

Újabb mérföldkőhöz érkeztünk!

2024. június 30-án újabb mérföldkőhöz érkezett az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.: az E.ON Áramszolgáltató Kft. beolvadásával Magyarországon az egyetemes áram- és földgázszolgáltatást már egyetlen cégként nyújtjuk, így egyszerűbb, kényelmesebb lesz az energiaügyek intézése ügyfeleink számára. 

Az új ügyfélkör átvétele jelentős informatikai átállással jár, ezért áramszámlázási rendszerünk 2024. július 1. 16:00 órától előreláthatólag két hét időtartamra leáll, ami érinti a személyes, valamint az online ügyfélszolgálati és mobilapplikációs ügyintézést is. Az informatikai fejlesztések a földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézésre nincsenek hatással.

A részletekkel kapcsolatban, kérjük, olvassa el a lenti „Gyakran Ismételt kérdések – Korlátozott ügyintézés 2024. július 1-jétől előreláthatólag 2 hétig” összeállításunkat. 

Az informatikai átállás után lakossági ügyfeleink ugyanazon az online ügyfélszolgálaton és ugyanabban az applikációban intézhetik áram- és gázügyeiket. Ezzel összefüggésben a korábbi Elmű–Émász-ügyfeleket kiszolgáló és kizárólag áramügyintézésre alkalmas online felület és az MVM Next EnergiApp hamarosan megszűnik.

Hogyan tudja használni az MVM Next online ügyfélszolgálatát és mobilapplikációját?

Azokat az ügyfeleinket, akik gázügyeiket online, illetve okostelefonon intézik, immár a jól ismert és könnyen használható felület fogadja áramügyintézésre is.
Ha Ön még nem használta online ügyfélszolgálatunkat és mobilapplikációnkat, regisztráljon néhány kattintással – kérjük, ehhez készítse elő utolsó villanyszámláját.
Az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat és az MVM Next app áram- és gázügyintézésre egyaránt alkalmas. Az intézhető ügyek körét ügyfeleink visszajelzései alapján folyamatosan bővítjük.

Ügyintézés mobilon

 

 

 

 

Ügyintézés weben

 

Online ügyintézés

 

Gyakran Ismételt kérdések – Korlátozott ügyintézés 2024. július 1-jétől előreláthatólag 2 hétig


1.    Mi a teendőm az informatikai átállás alatt?

Az informatikai leállás időszaka alatt
  • a hamarosan megszűnő és az új, áram-gáz közös online ügyfélszolgálatunkon és mobilapplikációnkban is korlátozottan lehet áramügyeket intézni, így nem fog működni az online bankkártyás fizetés sem. Kérjük, hogy kivételesen átutalással rendezze az ebben az időszakban esedékes számláját az első oldalon feltüntetett bankszámlaszámra
  • ügyfélszolgálati irodáinkban sem lehet bankkártyával fizetni, tehát ezúttal az átutalás az egyetlen megoldás;
  • e-számla-igénylését vagy -lemondását nem tudjuk fogadni. 
  • Már csak ezért is érdemes mielőbb regisztrálni az új, áram-gáz közös online ügyfélszolgálatunkra és mobilapplikációnkba, mert az informatikai leállás alatt erre sem lesz lehetőség.

2.    Részszámlás vagyok, nekem van teendőm?

Amennyiben Ön részszámlákat fizet papírszámlásként, jellemzően két részszámlát talál majd a borítékban, amelyeket azért küldünk egyszerre, hogy a rendszerleállás ne okozzon fennakadást a befizetésekben. Kérjük, figyelje a fizetési határidőket a számlán, befizetéseit azokhoz igazítsa!

3.    Előre fizetős mérővel rendelkezem. Hogyan tudom feltölteni a villanyórámat?

Az informatikai átállás ideje alatt kizárólag az MVM telefonos ügyfélszolgálatán, illetve személyes ügyfélszolgálati irodáin igényelhet feltöltőkódot, korlátozott mennyiségben..

4.    Hogyan tudok diktálni?

  • Ebben az időszakban nincs lehetőség diktálni semelyik mobilappon és online ügyfélszolgálaton, továbbá irodáinkban sem.
  • Telefonos diktálós automatánk ugyanakkor a nap 24 órájában fogadja a mérőállást (06 20 888 1260, 06 30 818 1260, 06 70 801 1260, valamint a csak vezetékes telefonszámról hívható 06 80 424 526). A bediktált mérőállásról a rendszer indulását követően tudjuk kiállítani és küldeni a számlát.
  • Írásos ügyfélszolgálatunkon, az mvmnext.hu/irasos oldalon szintén lehetőség van diktálni.
Ha nem diktál, a megszokott módon becsült mérőállás alapján részszámlát állítunk ki Önnek. Rendkívüli diktálásra nincs szükség, akkor küldje be mérőállását, amikor a diktálási időszaka van.

5.    Meddig kell befizetni a számlámat?

Minden számlát az első oldalon feltüntetett határidőre kell befizetni függetlenül a számla fizetési módjától. 

6.    Kérdésem van, hová fordulhatok?

Személyes és telefonos ügyfélszolgálatunkon is korlátozott ügyintézéssel kell számolniuk ügyfeleinknek. A korlátozott ügyintézés érinti az MVM saját irodáit és postai ügyfélszolgálatainkat is.

7.    Látok a számlán egy villanykapcsoló ábrát. Ez mit jelent?

Segítséget nyújtunk az áramügyintézéshez, ezért számláin egy villanykapcsoló ábráját helyeztük el. Ha azt kérjük, hogy adja meg felhasználási helye besorolását, Ön a villanykapcsolót válassza telefonos ügyintézés esetén is!

8.    Kaptam egy levelet arról, hogy a korábbi áramos felhasználóazonosító számom 2024. július 1-jétől megváltozik. Mit jelent ez pontosan, és milyen teendőm van ezzel?

  • Ez azt jelenti, hogy Ön az ügyfelek azon köréhez tartozik, akiknek technikai okok miatt meg kellett változtatnunk a felhasználóazonosítóját.
  • 2024. július 1-je után ez az azonosító szükséges az ügyintézéshez, mérőállás-diktáláshoz és online ügyfélszolgálatra vagy mobilappra történő regisztráláshoz is. Kérjük, ne megszokásból diktálja be mérőállását! Ha régi azonosítóját elmentette vagy leírta például a diktálós kártyájára, frissítse a megadott adatot. 
  • Ha Ön már beregisztrált, és használja áram és/vagy földgázügyintézésre az MVM Next online ügyfélszolgálatát vagy mobilalkalmazását (mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat és MVM Next app), nem kell ismét beregisztrálnia az új azonosítóval, nincsen további teendője. 
  • Ha még nincs MVM-fiókja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, akkor már az új felhasználóazonosító számmal tud regisztrálni. 

9.    Nem találom az új áramos felhasználóazonosító számot, amit levélben küldtek. Hová forduljak segítségért?

Ügyfélszolgálati elérhetőségeinket az mvmnext.hu/Navigator oldalon találja, munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére. 
 

 

Gyakran Ismételt kérdések – Az MVM Next online ügyfélszolgálatával és az applikációval kapcsolatban


1.    Van már online regisztrációm az áramügyintézéshez. Mi a teendőm?

Az Ön által jelenleg használt áramügyintézési felületek hamarosan megszűnnek, és már csak az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon, illetve az MVM Next applikációban tudja számláit online elérni és kifizetni. Ha még nem regisztrált az MVM gáz- és áramügyintézésre egyaránt alkalmas ügyfélszolgálatára, javasoljuk, mielőbb tegye meg, hogy továbbra is digitálisan intézhesse energiaügyeit. Amennyiben földgázügyintézéshez már használja az MVM felületét, nem kell újra regisztrálnia, csak a szokásos módon belépnie a felületre, és ezt követően hozzáférhet az áramos felhasználási helyeihez is.

2.    Szerződött ügyfélként van már regisztrációm az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat vagy az MVM Next app felületen.  Mi történik, ha belépek?

Ha egyeznek a gáz- és áramszerződése adatai, akkor bejelentkezést követően megjelenik az áramos felhasználási helye. Ennek megerősítését követően már teljeskörűen, egy helyen intézheti gáz- és áramügyeit. 
Egyéb esetben a További ügyintézés / Felhasználási helyeim / Felhasználási helyeim megbízott fizetőként / Új felhasználási hely hozzáadása opcióval veheti fel felhasználási helyét a profiljába. Az így beállított fogyasztási helyeket megbízott fizetőként, korlátozott funkcionalitással kezelheti. Annak érdekében, hogy élhessen az összes ügyintézési lehetőségünkkel, kérjük, egyeztesse adatait az www.mvmnext.hu/adategyeztetes oldalon található lehetőségek kiválasztásával.

3.    Megbízott fizetőként van regisztrációm az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat vagy az MVM Next app felületen.  Mi történik, ha belépek?

Ha egyeznek a gáz- és áramszerződése adatai, akkor bejelentkezést követően megjelenik az áramos felhasználási helye. Ennek megerősítését követően már teljeskörűen, egy helyen intézheti gáz- és áramügyeit.
Egyéb esetben a További ügyintézés/Felhasználási helyeim/Felhasználási helyeim megbízott fizetőként/új felhasználási hely hozzáadása opcióval veheti fel felhasználási helyét a profiljába. Az így beállított felhasználási helyeket megbízott fizetőként, korlátozott funkcionalitással kezelheti. 
Amennyiben megbízott fizetőként olyan felhasználási helyet kezel, ahol Ön a szerződött fél, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy egyeztethessük adatait, és a továbbiakban teljeskörűen intézhesse ügyeit minden felhasználási helyén.

4.    Ugyanolyan az MVM Next online ügyfélszolgálata, mint a mostani, kizárólag áramügyintézésre használható online ügyfélszolgálat?

A két rendszer tudása sok esetben megegyezik, és a főbb funkciókat Ön ugyanúgy használhatja, mint eddig. A megszokott ügyintézést az MVM Next online felülete is biztosítja Önnek: mérőóraállás bejelentése (diktálás), számlabefizetés, e-számla igénylése.  
Az MVM Next online ügyfélszolgálaton lehetőség van arra is, hogy akár pl. albérlőként is diktálhasson és befizethesse számláit. Vagyis szerződött és nem szerződött, azaz „megbízott fizető” ügyfélként is használható, az alábbiak szerint: 
  • Amennyiben a szerződés az Ön nevén van, és a regisztráció során megadott személyes adatok megegyeznek a közműszerződésben megadott adataival, valamint az azonosítás is befejeződött, akkor Ön szerződött ügyfélként teljes hozzáférést kap a felhasználási hely(ek) kezeléséhez, azok beállításához.
  • Megbízott fizetőként is kezelhet felhasználási helyet (pl. albérletét, szülei/nagyszülei felhasználási helyét stb.), akkor is, ha nem Ön a szerződött fél, azaz nem az Ön nevén van a szerződés. Ilyen esetben a felhasználási helyet csökkentett módban érheti el: mérőállást diktálhat, számlafizetést kezdeményezhet (ezekről a szerződött ügyfél is értesítést kap), egyéb beállításokat azonban nem tehet a felületen.

5.    Előre fizetős mérőt használok. Fel tudom tölteni majd az MVM Next online ügyintézési felületein keresztül is?

Igen. Ehhez, kérjük, regisztráljon az MVM Next online ügyfélszolgálatán, vagy töltse le az MVM Next applikációt. A regisztráció menetéről fentebb olvashat részletesebben. Belépést követően a Mérőóráim menüpontban éri el az Előre fizetős mérő feltöltése lehetőségét.

6.    Nem lakossági ügyfélként használom a korábbi, kizárólag áramügyintézésre alkalmas online ügyfélszolgálatot. Hogyan tudom fizetni ezeket a számláimat a felület megszűnése után? Be kell regisztrálnom az MVM Next online ügyfélszolgálatára?  

A most használt ügyintézési felületen, belépés után továbbra is eléri a nem lakossági felhasználási helyeit a szokott módon. A további teendőkről később adunk tájékoztatást.

7.    Nincs még regisztrációm az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon vagy az MVM Next appban, de van a ker.mvmnext.hu oldalon és az MVM Next EnergiAppban (korábbi Elmű–ÉMÁSZ-felületek). Mi a teendőm?

Kérjük, regisztráljon az MVM Next online ügyfélszolgálatán, vagy töltse le applikációnkat, hogy továbbra is digitálisan intézhesse energiaügyeit.  A regisztrációhoz a személyazonosító okmányaiban szereplő módon adja meg az adatait. Például, ha Önnek két keresztneve van, kérjük, mindkettőt tüntesse fel a regisztráció során. 
  • Amennyiben a regisztrációkor megadott adatai és áramszerződése adatai megegyeznek, akkor bejelentkezést követően megjelenik az áramos felhasználási helye. Ennek megerősítését követően már teljeskörűen intézheti áramügyeit. 
  • Egyéb esetben a További ügyintézés / Felhasználási helyeim / Felhasználási helyeim megbízott fizetőként / Új felhasználási hely hozzáadása opcióval veheti fel felhasználási helyét a profiljába. Az így beállított felhasználási helyeket megbízott fizetőként, korlátozott funkcionalitással kezelheti. Annak érdekében, hogy élhessen az összes ügyintézési lehetőségünkkel, kérjük, egyeztesse adatait az www.mvmnext.hu/adategyeztetes oldalon található lehetőségek kiválasztásával.

8.    Elakadtam a regisztrációval. Mi a teendőm?

Hívja munkanapokon 8 és 18 óra között a 06 1 9999 650 telefonszámot, ahol az online regisztrációban jártas munkatársaink fogadják hívását, egyeztetik Önnel az adatokat, és szükség esetén javítják is azokat rendszerünkben.